logo autotesty.net.pl


Opel Vectra C 1.8 16V - lepszy niż opinia o nim

Opel Vectra C 1.8 16V - lepszy niż opinia o nim  ,,Powinien być pojemny, komfortowy i bezpieczny. Dobrze by było gdyby miał dynamiczny i jednocześnie oszczędny silnik. No i oczywiście wolałbym zbyt często do warsztatu nie zaglądać, no chyba, że na rutynowe czynności serwisowe, jak wymiana oleju czy innych elementów wynikających z normalnej eksploatacji. Jednak najlepiej by było, gdyby i to nazbyt często się nie zdarzało."

Tak z pewnością opisałby swoje wymagania wobec ,,nowego" używanego auta niejeden z nas. Samochód przy tym powinien jeszcze ,,jakoś" wyglądać i dawać frajdę z jazdy.

Nie inaczej też mówił Jim, znajomy z pracy. Właśnie pozbył się swojego pierwszego auta i szukał czegoś większego, z racji tego, że nosił się z zamiarem powiększenia rodziny. Po wielu rozmowach i wielogodzinnych poszukiwaniach wytypowaliśmy kilka opcji wartych sprawdzenia: trzyletni Ford Mondeo z dwulitrowym dieslem TDCi, czteroletnia Mazda 6 z dwulitrową jednostką benzynową i niespełna dwuletni Opel Vectra C (zwany tutaj Vauxhallem) z silnikiem 1.8 o mocy 140 KM. Wybór padł na Vectrę. Dlaczego?

Opel Vectra C - geneza

Wszystko zaczęło się w 1988 roku. Wówczas w sierpniu w salonach sprzedaży Opla pojawiła się nowa pozycja. Vectra. Zastąpiła już wówczas kultową i dobrze wszystkim znaną Asconę. Jednak początki do najłatwiejszych nie należały - nowa nazwa, nowa stylistyka - przecież dotychczasowi konwencjonalni klienci Opla trudno znosili zmiany. Ale też Vectra A miała dużo do zaoferowania - nowoczesna konstrukcja, dość szczodre wyposażenie (oczywiście za dopłatą) i dynamiczne jednostki napędowe. Wszystko to wystarczyło, by odebrać wielu klientów największym rodzimym konkurentom - VW i Fordowi.

W 1995 roku Opel zaprezentował kolejną odsłonę dzieła pt.: Vectra. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, wysoki jak na owe czasy poziom bezpieczeństwa (Vectra B w przeprowadzonym później teście Euro-NCAP otarła się o 4 gwiazdki - zabrakło zaledwie kilku punktów) i bogata paleta nowoczesnych wersji silnikowych Ecotec sprawiła, że model stał się jednym z lepiej sprzedających się aut Opla w historii. Nawet dzisiaj Vectra B prezentuje się atrakcyjnie i z powodzeniem może służyć jako pojemne i dynamiczne auto rodzinne. Co innego kwestia niezawodności.

W 2002 roku pojawił się następca - Opel Vectra C. Auto było niemałym zaskoczeniem. Opel, znany z ,,wyoblania" kształtów swych aut zaprezentował samochód, którego linie bez wątpienia były wyrazem zamiłowania projektantów do kątomierza i ekierki - wszak linia nadwozia Vectry C zdecydowanie odcinała się od tego, co dotychczas prezentował koncern z Russelheim. Z perspektywy czasu patrząc ma dokonania ostatniej generacji Vectry - Vectry C - można stwierdzić, że cel został osiągnięty. Opel Vectra C to już nie ten sam Opel, co Vectra I i II generacji. Co go wyróżnia? Stylistyka, ale przede wszystkim - niezawodność.

Opel Vectra C - stylistyka

Opel Vectra C - spoglądając na to auto nie sposób się pomylić, co do jego pochodzenia. Można zakryć logo producenta, a i tak każdy, nawet laik, zgadnie, iż jest to germańskie dzieło. Bo nikt inny na świecie (no może za wyjątkiem Szwedów) nie projektuje aut w tak typowy i ,,nieco ciężkawy" sposób. Chłodny perfekcjonizm - Opel Vectra C na pewno nie grzeszy lekkością i smukłością. Szczególnie egzemplarze sprzed modernizacji (2005 rok) bardziej przypominały wagony towarowe stojące na bocznicy, niż smukłe linie porywczych koni. Mocne słowa, ale faktycznie Opel Vectra C sprzed modernizacji swą sylwetką demonstrował swą siłę i mocarność, ale na pewno nie lekkość, zwrotność i dynamizm.

Jednak Oplowi poprzez styl zaprezentowany w Vectrze C udało się nieco zerwać z wizerunkiem konformistycznego producenta, bojącego się podjąć ryzyka, który za żadne skarby nie chce się wyróżnić na tle konkurentów. Udało mu się, choćby w pewnym niewielkim stopniu zmienić wizerunek ,,producenta aut dla emerytów".

Prezentowany Opel Vectra C to auto z końca 2007 roku, czyli auto po przeprowadzonym w 2005 roku faceliftingu. Czy samochód może się podobać? W porównaniu do samochodu sprzed modernizacji model z 2007 roku wygląda zdecydowanie korzystniej. Wynika to z ,,cieplejszej" stylistyki. Na czym ona polega? Przede wszystkim zmieniono przód auta. W modelach sprzed modernizacji przednia część nadwozia, a w szczególności przednie światła, raziły nieco swą surowością i lodowatością. Były bardzo masywne i nazbyt toporne. Zresztą całemu autu brakowało nieco cieplejszego charakteru.

Przód prezentowanego auta nie razi już ,,skandynawską lodowatością", a wręcz bije z niego ciepło i sympatia. Nie bez znaczenia jest tutaj wygięcie linii zderzaka w kształt uśmiechniętych ust oraz ,,spokorniałe" reflektory, które teraz nie straszą, lecz zalotnie się uśmiechają. Przód zmodernizowanej Vectry C obecnie prezentuje styl charakterystyczny dla wszystkich obecnie produkowanych modeli Opla.

Zresztą reflektory przednie nie tylko zyskały pierwiastek radosności, ale i zawędrowały nieco na boki auta łagodząc surową linię boczną Vectry C. Spoglądając na auto z boku w oczy rzuca się jego ,,składność". Całe auto skomponowane jest z licznych foremnych elementów dopasowanych do siebie i złożonych w jedną atrakcyjną całość. Opel Vectra C z profilu bocznego prezentuje się całkiem atrakcyjnie i proporcjonalnie. Nieco ,,napompowane" nadkola zdają się potwierdzać silną i bezkompromisową naturę auta. Wyraźnie zaznaczone tylne światła zdecydowanie zachodzące na boki auta zdają się potwierdzać zamysł projektantów. Przy okazji modernizacji tylna część nadwozia została niemal nietknięta - i dobrze, bo prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Można rzec, że widać w niej amerykańskie naleciałości - z dużymi kloszami lamp i chromowaną listwą biegnąca wzdłuż całej długości klapy bagażnika. Widać koncern GM także i w przypadku Opla klasy średniej zdołał wdrożyć pewne sugestie - dość trafione zresztą.

Jak pokazują liczne statystyki, nie tylko polskie, ale i europejskie, Opel Vectra C spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem. Klienci nie tylko zaakceptowali zdecydowany i bezkompromisowy styl auta, ale i go polubili. Ofert odsprzedaży Vectry C jest naprawdę dużo i jest w czym wybierać. Przy tym cena jest bardziej atrakcyjna niż np. Passata, a trzeba od razu zaznaczyć, że Opel Vectra C statystycznie rzadziej się psuje i przysparza zdecydowanie mniej kłopotów.

Opel Vectra C - wnętrze

Pierwszy kontakt z wnętrzem Vectry C nie rozczarowuje. Masywny i solidny wygląd zewnętrzny znajduje potwierdzenie w kabinie pasażerskiej. Być może nie jest to najbardziej wyszukane i wysublimowane wnętrze, w jakim miałem okazję siedzieć, ale z pewnością wykończenie Opla klasy średniej pozostawia bardzo pozytywne wrażenie. Deska rozdzielcza, masywna i wykonana ze świetnych i miękkich tworzyw, prezentuje się masywnie i spokojnie. Boczki drzwi nie inaczej. Wyświetlacz wkomponowany pomiędzy kratki nawiewów okazał się bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem - jego umiejscowienie sprawia, że kierowca w celu sprawdzenia wskazań opcjonalnej nawigacji, komputera pokładowego czy też radia nie odrywa wzroku od drogi.

Kierownica obszyta skórą świetnie leży w dłoniach i została wyposażona w przyciski sterujące funkcjami fabrycznego zestawu audio. Jej średnica jest odpowiednia, a dzięki szerokiemu zakresowi regulacji umożliwia dobranie odpowiedniego położenia każdemu kierowcy.

Ogólnie obsługa auta nie powinna nastręczać większych problemów, aczkolwiek przyzwyczajenia wymaga sposób włączanie i wyłączania kierunkowskazów oraz obsługa pokręteł klimatyzacji. Mimo, iż konstruktorzy Opla wielokrotnie byli krytykowani za to rozwiązanie, to jednak uparcie się go trzymają.

Fotele przednie, jak i kanapa tylna, zachęcają do długich podróży. I trzeba przyznać, że podczas takich znakomicie wywiązują się ze swojego zadania. Zresztą podróż, jaką odbyliśmy wraz z Jimem w miesiąc po zakupie auta (1200 km) potwierdziła świetne wyprofilowanie foteli.

Opel Vectra C to auto, które zostało stworzone do długich rodzinnych podróży. Przestrzeń bagażowa o pojemności 500 litrów, dzięki regularnym kształtom, daję się bardzo łatwo zagospodarować. Materiał, którym wyłożono bagażnik Opla jest trwały, odporny na uszkodzenia mechaniczne i bardzo łatwy w utrzymaniu czystości. Niemal ideał.

Tylna kanapa także nie rozczarowuje - nie dość, że oferuje sporo miejsca na nogi i kolana pasażerów, to dodatkowo umożliwia w miarę komfortowe podróżowanie nawet trzem dorosłym osobom.

Co cieszy w przypadku tego auta, to bardzo bogate wyposażenie. O bezpieczeństwo i komfort podróżnych dba 6 poduszek powietrznych, systemy ABS i ESP, klimatyzacja automatyczna, elektryczne sterowanie szyb przednich oraz lusterek, świetnie grający fabryczny zestaw audio oraz wiele innych.

Opel Vectra C - pod maską

Opel Vectra C to auto rodzinne i idealnie spisuje się w czasie długich rodzinnych wyjazdów. O takie auto tez chodziło Jimowi. Najlepiej w tej roli spisywałby się diesel. I owszem, udało się znaleźć dokładnie taką samą Vectrę C z silnikiem 1.9 CDTi o mocy 150 KM, jednak cena niestety zdecydowanie przekraczała ustalony budżet. Zatem pozostał wybór wersji benzynowej - a opisywany Opel Vectra C z silnikiem o pojemności 1.8 l i mocy 140 KM wydawał się być idealnym kompromisem pomiędzy kosztami eksploatacji, ceną zakupu i przyjemnością z jazdy.

Pierwsze wrażenia z jazdy były bardzo poprawne. Całkiem niezła dynamika, elastyczność także na przyzwoitym poziomie (maksymalny moment obrotowy o wartości 175 Nm osiągany przy przy 3.8 tys. obr./min.). Dane producenta mówią o sprincie do setki w czasie poniżej 11 s i prędkości maksymalnej przekraczającej 200 km/h (dokładnie 210 km/h). Zatem biorąc pod uwagę rodzinny charakter auta wartości jak najbardziej wystarczające. Zużycie paliwa podawane przez producenta niestety jest dość trudne do uzyskania - średnie spalanie testowanej Vectry C na dystansie 3 tys. km oscylowało wokół 8.6 l/100 km. W mieście realnym do uzyskania jest wynik na poziomie 10.3 l/100 km. W trasie przy bardzo oszczędnej jeździe (70-80 km/h) udało się uzyskać wynik 6.4 l/100 km. Jednak przy normalnym stylu jazdy wynik 7.3 l/100 km wydaje się bardziej realnym.

Opel Vectra C - zawieszenie

W przednim zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona oraz sprężyny śrubowe, całość wsparto stabilizatorem. W zawieszeniu tylnym zdecydowano się na trzy wahacze poprzeczne oraz jeden wzdłużny dla każdego koła. Wspomniana kompilacja sprawia, że jazda tym autem to czysta gra emocji.

Przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku faceliftingu zmieniono położenie stabilizatora przedniej osi, co w zdecydowany sposób poprawiło właściwości jezdne Vectry. Choć te i w wersji sprzed modernizacji były więcej niż zadowalające.

Auto prowadzi się kapitalnie i w sposób perfekcyjny trzyma obrany kurs jazdy. Zawieszenie zostało zestrojone z myślą o kierowcach ze sportowym zacięciem, więc charakteryzuje się dość sztywnymi nastawami. Ów sztywność daje o sobie znać przy dość szybkim przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności (tory kolejowe), kiedy to do kabiny docierają odgłosy stukania. Poza ta drobną niedogodnością trudno napisać złe słowo na temat zawieszenia opisywanego auta (oferowany za dopłatą kapitalny system IDS+ nie znajdował się w wyposażeniu testowanego auta, cjoć nie był niezbędny).

Opel Vectra C - niezawodność

O ile poprzednicy w rankingach niezawodności okupowali raczej dolne partie zestawień, o tyle ostatnia generacja Vectry w tej kwestii jest wzorem w klasie. Zgodnie z raportami DEKRY Opel Vectra C to jedna z najbardziej niezawodnych i najbardziej dopracowanych konstrukcji dostępnych na rynku! Szczególnie wysokimi notami mogą pochwalić się egzemplarze wyprodukowane po 2005 roku. Wśród problemów, które dotykają reprezentanta Opla w klasie średniej wymienia się: luzy na końcówkach drążków kierowniczych, korozję układu wydechowego, okazjonalnie gasnące wyświetlacze oraz problemy ze skrzyniami automatycznymi. Poza wymienionymi usterkami Opel Vectra C to bardzo trwałe i niezawodne auto, które rzadko zawodzi i eksploatacja, którego raczej nie spustoszy portfela właściciela.

Opel Vectra C - właściciel

Dwumiesięczny okres eksploatacji to zdecydowanie zbyt krótko, by rzetelnie ocenić auto. Jednak analiza opinii wielu użytkowników poparta raportami niezawodności publikowanymi przez DEKRĘ oraz TÜV pozwalają wierzyć, że Opel Vectra C to idealna propozycja dla osoby szukającej pojemnego, przestronnego, wygodnego i dynamicznego auta, które bezproblemowo dowiezie kierowcę i jego rodzinę do miejsca docelowego. Dzięki obszernej kabinie i pojemnemu bagażnikowi także podróż w kilka osób nie stanowi problemu.

Opel Vectra C - podsumowanie

Opel Vectra C to taki cichy lider. Nosi żółtą koszulkę lidera, ale się z tym nie obnosi. Jest bardzo poprawny i dopracowany, a jednak często niedoceniany za sprawą ,,renomy" wyrobionej przez poprzedników. Ma przestronne, komfortowe i świetnie wykonane wnętrze, ale jednocześnie brakuje mu nieco przytulności francuskich aut. Świetnie się prowadzi, spala tyle benzyny, co konkurenci, w warsztatach zbyt często nie bywa - jednym słowem auto godne polecenia.

Zapraszamy do zapoznania się z opiniami innych użytkowników na temat
awaryjności Opla Vectry C.

Zachęcamy także do podzielenia się swoimi doświadczeniami na temat
awaryjności Opla Vectry C.


DANE TECHNICZNE

Długość [mm] 4 611
Szerokość [mm] 1 798
Wysokość [mm] 1 460
Rozstaw osi {mm] 2 700
Masa [kg] 1 320
Poj. baku [l] 60
Poj. bagażnika. [cm3] 500
Poj. skok. [cm3] 1 796
Rodzaj [B/D] B
Układ/liczba cylindrów R/4
Moc [KM] 140
MMO [Nm/rpm] 175/3800
V max [km/h] 210
0-100 km/h [s] 10.7
ZUŻYCIE PALIWA
- miasto [l/100 km] 10.3
- trasa [l/100 km] 7.3
- średnie [l/100 km] 8.6
ZALETY

dobre właściwości jezdne

bardzo dobre wykonanie

bogate wyposażenie

dopracowana i niezawodna konstrukcja

przestronne wnętrze

WADY

nieco toporna, choć oryginalna stylistyka (szczególnie aut przed modernizacją)

wysokie stawki ubezpieczenia

dopracowane, choć nazbyt układne wnętrze



Остров заливал чахлый желтый свет неприятная мгла, которая, " " казалось, исходила от травы и гноем расползалась по земле, словно заволакивая незаживающую рану.

Я "децл лигалайз скачать" услыхал шаги Джил, поднимающейся " " по северному склону, задолго до ее "Драйвера asus p5kpl am se" появления.

В таком случае сложите оружие можете сохранить "скачать рабочие столы" его и помогайте таскать груз на мой корабль.

Существо "игры для мальчиков на логику" медленно просыпалось, вялое в утреннем холоде.

Пусть поживет "скачать береги моё сердце" и познает жизнь, прежде чем ты "скачать оскар между мной и тобой" его заберешь.

Громкий свистящий звук раздался откуда-то из заднего угла комнаты.

Нужно " " идти туда много телефонных звонков, много работы, если мы хотим, " " чтобы съемки начались по " " графику.

Я должен проследить за тем, чтобы никто, корме предателя, " " не прикоснулся к верхнему левому углу листа " " бумаги, что в конверте.

Ну как " " же, если бы я не был с ней знаком, разве я " " захотел бы на ней жениться, посудите " " сами.

Под рыбу он уже непринужденно беседовал.

Ваше Святейшество, мы " " ваши смиренные слуги.

А вот хладнокровно " " записывать изо дня в день наблюдения в мельчайших подробностях о, это совсем другое дело.

В то время " " переход казался потрясающей идеей.

Я готова " " поклясться, что она та, за кого себя выдает.

Он " " решил исчерпать до конца их жизни и таким образом избавиться " " от них навсегда.

Затем он " " отклонился назад и откинулся на стуле, " " его руки последовали за ним, сопровождая неведомую нить, пальцы напряженно перебирали несуществующие " " узелки.

Герои все прибывали и прибывали, пока драконы " " наконец не " " поняли, чем грозит им эта игра.

Входом в пещеру служило неровное отверстие, напоминавшее " " рот в отвесном склоне скалы.

Заряд прошил волнистой линией шею и плечо Кота.

Подумайте о повышении "burnout paradise crack" эффективности лечения.

Выбирайте любой цвет все они тут.

Билли остановился, чтобы сбить со следа и вообразить возможную засаду.

Потому что вы стремитесь к необычному, полному сил, экзотическому.

Казалось, он осязает все вокруг "Замок Синей Бороды" себя и знает, где тропа, чего он знать никак не мог.

 

Komentarze 

 
+13 #2 Przejazdem 2011-01-21 09:28
Nie chcę się rozpisywać, bo test dość wyczerpujący, chcę tylko (jako właściciel przedliftingowe go sedana z 2003) przypomnieć, że pomimo wysokiej bezawaryjności największymi bolączkami Vectry są: wycieki z maglownicy oraz problemy z CIM-em.
Poza tym autko jak marzenie :)
Cytować
 
 
-14 #1 Adrian 2010-08-09 21:31
bronisz opla krytykujesz VW...Panie Łukaszu, trzeba troche jeszcze popracować :-)
Cytować
 

Dodaj komentarz



SEO by AceSEF

Reklama
Reklama
Reklama
     

Serwis korzysta z plików cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Pliki tego rodzaju zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu lub podmioty z nim współpracujące. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.